FAQ: Få svar på dine spørgsmål Spørgsmål og svar

Der er mange informationer, når du skal på skiferie. Derfor er der ofte også mange spørgsmål.

I vores FAQ kan du finde svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet.

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe eller skrive til os

Spørgsmål vedrørende COVID-19

Alle spørgsmål vedrørende årets skiferie og COVID-19 kan du finde svar på her.

Der vil altså ikke være noget om Corona på denne side.

Forsikring

Hvornår modtager jeg forsikringspolice?

Har du tegnet en rejseforsikring, vil du modtage forsikringspolicen fra Gouda kort før afrejse.

Har du mod forventning ikke fået din police, bedes du kontakte os. 

Læs mere om vores forsikring her

Hvad gør jeg, når er blevet syg - og har afbestillingsforsikring?

Afbestilling skal meddeles Slopetrotter snarest muligt og inden rejsens påbegyndelse. Når vi har modtaget din meddelelse, får du en skriftlig bekræftelse fra os, som du kan anvende i forhold til dit forsikringsselskab.

Har du tegnet din afbestillingsforsikring direkte hos Slopetrotter, skal du udfylde anmeldelsesskemaet og fremsende det til Slopetrotter.

Læs mere om vores forsikring her

Hvad gør jeg, når er blevet syg - og IKKE har afbestillingsforsikring?

Prisen på afbestillingen afhænger af, hvor tæt på afrejsen vi er.

Læs mere under rejsebetingelser eller ring til os på 70 225 285. 

Hvad er forskellen på afbestillingsforsikring og rejseforsikring?

Det kan være svært at gennemskue forskellen - men den er ret markant.

Afbestillingsforsikring gælder inden afrejse i tilfælde af eksempelvis akut sygdom eller tilskadekomst mod en gyldig lægeerklæring. 

Rejseforsikring dækker dig, hvis du skulle blive syg eller komme ud for en ulykke på din skiferie i Alperne.  

Hos Slopetrotter samarbejder vi med forsikringsselskabet Gouda både om afbestillings- og rejseforsikring. Læs mere her.

Rejsen

Kan jeg afbestille min skirejse?

Selv en velplanlagt skiferie kan tage en uventet eller uheldig drejning.

Derfor råder vi til at bestille en afbestillingsforsikring, der skal bestilles inden depositum betales for skiferien. Med en afbestillingsforsikring har du en udvidet dækning.

Der er dog regler og frister der skal overholdes. Se reglerne og fristerne her.

Kan jeg flytte min skiferie til en anden uge?

Ja, det er muligt, hvis der er plads.

Hvis du ønsker at rejse i en anden uge end først booket, er dette i nogle tilfælde muligt at ændre, hvis der er plads. Dette kan medføre et eventuelt gebyr, hvis det er dyrere i den nye uge.

Ring til os på telefon 70 22 52 85 så kan vi hjælpe dig med at se på mulighederne.

Kan jeg sælge min skiferie til en anden?

Ja, det kan du godt.

Du skal selv klare det økonomiske mellem dig og køber. Derefter skal du ringe ind til os på telefon 70 22 52 85 for at få ændret navnet/navnene.

Kan jeg bestille en skiferie, selvom jeg er under 18 år?

Dog kræver dette en fuldmagt fra dine forældre, som godkendelse for din deltagelse af rejsen.

Fuldmagten får du ved at skrive en mail til os på slopetrotter@slopetrotter.dk. Læs mere om vilkårene for at rejse med os, når du er under 18 år, her.

Hvornår skal skiferien betales?

Betalingen sker i flere etaper.

Hvis du booker skiferien på vores hjemmeside, skal depositummet betales med det samme. Hvis du derimod bestiller gennem vores dygtige Travel Advisors, skal depositummet betales senest tre dage efter bestillingen.

Det resterende beløb for skiferien skal betales 60 dage inden afrejsedatoen. Hvis du bestiller last-minute, skal det fulde beløb betales med det samme. Du kan læse om rejsebetingelserne her.

Hvordan betaler jeg min skirejse?

Hos Slopetrotter modtager vi betaling online med Dankort, Visa og Mastercard.

Du betaler din skirejse på "Min skiferie".

Liftkort

Er vores liftkort klar til os, når vi ankommer?

Guiderne har jeres liftkort klar til jer ved ankomst. De udleveres i transferbussen fra lufthavnen eller ved ankomst til destinationen.

HUSK: Hvis I rejser med "Slopetrotter - Tryg på egen hånd" er dette ikke gældende, og liftkort skal hentes på liftkortkontoret.

Skal jeg medbringe foto til liftkortet?

Ved nogle af destinationerne skal der på dit liftkort være et billede af dig. 

Her kan du se hvilke destinationer og hvornår det kræver et billede på liftkortet:

Italien
Canazei: Billede påkrævet ved liftkort til børn under 8 år.

Østrig
Bad Gastein: Billede påkrævet ved 9-dages liftkort eller mere.
Wagrain: Billede påkrævet ved 9-dages liftkort eller mere.
Zell am See: Billede påkrævet ved 8-dages liftkort eller mere.
St. Anton: Billede påkrævet ved 10-dages liftkort eller mere.
Saalbach: Billede påkrævet ved 8-dages liftkort eller mere.

Er priserne på hjemmesiden inkl. liftkort?

Ja, priserne på hjemmesiden er altid inklusiv 6 dages liftkort.

Liftkortet kan ved bestilling af rejsen udvides til flere dage mod et tillæg.

Kan jeg forlænge liftkortet, når jeg er på destinationen?

Ja, det kan du godt, men kun så længe du ikke har brugt det. Du kan altså ikke forlænge det midt på ugen når du har brugt det.

Når du er ankommet og har fået dit liftkort, går du ned på liftkortkontoret og får det forlænget. Dog anbefaler vi dig at forlænge dit liftkort hjemmefra. Det kan spare dig en masse tid når først du er ankommet.

Hvorfor skal jeg forlænge liftkortet hjemmefra inden jeg rejser?

Hvis du vil have flere dage på ski, er det en god idé at forlænge liftkortet inden du tager hjemmefra. Når du ankommer til destinationen får du udleveret liftkortet i din velkomstkuvert og du slipper for en tur til liftkortkontoret, hvor der eventuelt er kø.

HUSK: Hvis I rejser med "Slopetrotter - Tryg på egen hånd" er dette ikke gældende.

Det er selvfølgelig også muligt at forlænge liftkortet når du er ankommet til destinationen, dog kun inden det anvendes første gang.

Hvor på mit rejsebevis kan jeg se, at jeg har booket liftkort?

På side 2 i dit rejsebevis vil du finde en oversigt over alle rejsedeltagere. Her er der en kolonne hvor der står 'liftkort'. Her vil der stå inkl ud for alle deltagere, med mindre du ved bookingen har fravalgt liftkort for nogle af rejsedeltagerne. Liftkort er altid en del af rejsen hos os.

Alle vores liftkort starter som udgangspunkt søndag og udløber fredag på en hel uge. Ring til os, hvis du vil justere hvilken startdato liftkortet skal have, og hvis du ønsker flere dage på ski. 

På enkelte destinationer er der mulighed for at udvide liftkortet. Har du bestilt et udvidet liftkort, vil det fremgå efter startdatoen på liftkortet. For eksempel: Inkl + 250.

Transport - Fly

Hvornår modtager jeg flybilletten?

Dit rejsebevis og dit pas er dine rejsedokumenter og gælder som din flybillet. 

Hvis du skal flyve med Norwegian, vil dit reservationsnummer fremgå af rejsebeviset. Dette kan bruges til check-in ved selvbetjening i lufthavnen.

På alle andre flyafgange gælder dit rejsebevis som billet.

Husk at medbringe pas. Vi anbefaler, at du møder i lufthavnen 2 timer før afrejse.

Er der en guide som modtager mig i lufthavnen?

Ja, når I rejser med vores charterfly står der en guide og venter på jer i ankomsthallen.

Der er næsten også altid en guide med bussen, men hvis der ikke er, er der en guide der sender jer af sted og en guide der tager imod jer på destinationen. 

HUSK: Rejser du med rutefly eller med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Hvor meget bagage må jeg have med?

Du må typisk medbringes 15 kg + 5 kg håndbagage pr. person på alle ruter, dog er der enkelte undtagelser. Se på vores fly-side, hvad der gælder for den rute, du skal med.

Vægten af skistøvler medregnes i bagagen, hvis ikke der betales skitillæg. Er der betalt skitillæg, må der medbringes ski og støvler udover den fastsatte bagagemængde. Husk at bestille skitransport i forvejen.

Skitillæg koster 449 kroner og bookes under 'min skiferie'.

HUSK: Rejser du med rutefly er dette ikke gældende.

Får jeg tilsendt bagagemærker?

Der vil ikke blive tilsendt bagagemærker. Din bagage vil blive mærket i lufthavnen ved check-in med stregkode.

Hvordan kommer jeg fra lufthavnen til destinationen?

Der er transferbusser fra lufthavnen til alle destinationer, når du kommer flyvende med vores egne charterfly. I den bliver du kørt derhen, hvor du skal bo. 

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' så er dette ikke gældende, da transfer til og fra destinationen ikke inkluderet i prisen. 

Vi anbefaler at leje bil, forudbestille shuttlebus eller taxa.

Kan jeg have mine skistøvler med som håndbagage?

Ja, du kan godt have dine skistøvler med som håndbagage så længe de ikke overskrider 5 kg i vægt og 55 x 40 x 20 cm i størrelse.

HUSK: Rejser du med rutefly er dette ikke gældende.

Kan jeg forudbestille/købe tax-free varer på flyet?

Det er ikke muligt at forudbestille tax-free varer inden rejsen. Du kan heller ikke regne med at der er noget tax-free shopping ombord på flyet.

Kan jeg optjene point/miles på min flyrejse?

Rejser du med vores charterfly fra Austrian Airlines og er du medlem af miles&more kan du optjene miles såfremt du rejser tur/retur.

Rejser du med Norwegian optjener du ikke point.

Rejser du med vores charterfly fra BRA Braathens Regional Airlines optjener du ikke miles/point.

Rejser du med vores charterfly fra JetTime optjener du ikke miles/point. 

Rejser du med SAS Charter optjener du ikke point.

 

Hvordan får jeg mine point/miles?

For at optjene dine point/miles skal du medbringe dit medlemskort og fremvise det ved check-in.

 

Kan jeg efterregistrere mine manglende point/miles?

For at efterregistrere dine manglende, bedes du rette henvendelse til det flyselskab du er medlem hos.

HUSK: Rejser du med rutefly er dette ikke gældende.

Hvor lang tid før skal jeg møde op?

2 timer før afrejse.

Kan jeg nøjes med at booke transport?

 Ja, du kan booke præcis som du selv ønsker. 

Ring til os på 70 225 285 eller send en mail til slopetrotter@slopetrotter.dk 

Transport - Kør-selv

Vi kører selv på ferie, hvordan finder vi stedet og guiden?

Til vores kør-selv-gæster fremsendes der via e-mail en udførlig kørselsvejledning min. 10 dage før afrejse.

I materialet findes også kontaktinformationer på guiden, samt adressen og postnummeret på indkvarteringstedet.

Vi anbefaler, at I ringer til guiden, når I cirka ved, hvad tid I ankommer, så I kan aftale, hvor I skal mødes.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Vi kører selv på ferie, hvordan får vi noget information når vi er kommet frem?

Inden afrejse til alperne vil I modtage et velkomstbrev fra guiderne på destinationen hvori I vil finde et telefonnummer til guiderne. Når I er ved at være fremme på destinationen kan I ringe til guiden, fortælle hvor langt I er og aftale hvor I skal mødes. Når I ankommer vil I få udleveret jeres velkomstkuvert af guiden, eller den vil ligge klar til jer i receptionen, alt afhængigt af hvad I aftaler i telefonen.

I velkomstkuverten finder I forskellige informationer, bla. et pistekort og et ugeprogram. Her kan I se hvor og hvornår I kan finde guiden, som altid vil være behjælpelig med at svare på spørgsmål.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Hvornår vi kan komme ind i vores lejlighed/værelse?

I kan typisk komme ind på jeres hotel/værelse efter kl. 17:00 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og alt afhængigt af hvor I skal bo.I kan typisk komme ind på jeres hotel/værelse efter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og alt afhængigt af hvor I skal bo.

Transport - Bus

Hvor og hvornår skal jeg stå på bussen?

Opsamlingsstedet står på dit rejsebevis. Mødetid er 15 minutter før angivet afrejsetidspunkt.

Kommer vi til at sidde sammen i bussen?

Ja, hvis I er booket ind på samme rejsebevis.

Er der tæpper og puder i bussen?

Nej, det anbefaler vi, at I selv medbringer.

Må vi tage madpakker og drikkevarer med i bussen?

Egne mad og drikkevarer må gerne nydes i bussen. Der vil også være mulighed for at købe mad og drikkevarer undervejs, i bussen eller ved enkelte stop.

Jeg skal med bus, får jeg tilsendt bagagemærker?

Skal jeg afmærke min bagage og får jeg tilsendt bagagemærker?

Der vil ikke blive tilsendt bagagemærker, så sørg for at afmærke bagagen hjemmefra.

Er der et strømudtag i bussen jeg kan anvende?

Du skal ikke regne med at der er et tilgængeligt strømudtag i bussen som kan benyttes. 

Er der pauser på busturen?

Ja, bussen holder en pause hvor der bliver tid til at spise aftensmad og en pause til tandbørstning senere på aftenen.

Er alle busser med hvilesæder?

Alle busser fra Danmark til Østrig, Frankrig og Italien er med hvilesæder.

Transport - Tog

Hvor kan jeg tage toget på skiferie til?

Du kan tage toget til følgende destinationer i Østrig: 

  Læs mere om vores togrejser her. 

Hvor og hvornår skal jeg med toget?

Toget kører altid fra Danmark mod Østrig om fredagen og under booking bestemmer du selv, hvor du ønsker at stå på. Se afgangssteder og tidspunkter her.

Hvornår er jeg fremme på destinationen?

Du er senest fremme på destinationen til frokost lørdag afhængig af, hvor du skal hen.  

Se hvornår du er fremme, hvor du skal stå af, og hvor lang transfer der er fra togstationen til destinationen her 

Må jeg medbringe mad og drikke på toget?

Det er tilladt at medbringe egen mad og drikke på togrejsen – det skal dog nydes i kupéen. 

Der kan købes mad og drikke ombord på toget. Læs mere her.

Kommer vi til at sidde sammen i toget?

Vi gør, hvad vi kan, for at jer som booker sammen også kommer til at sidde i samme kupé, men vi kan desværre ikke garantere det.  

Det er meget sjældent, at vi er nød til at dele en gruppe op, men det kan ske.  

I er garanteret at sidde sammen, hvis I er seks personer, er I færre har I mulighed for at købe resten af pladserne og dermed have en hel kupé for jer selv. Læs mere her.

Hvor meget bagage må jeg tage med i toget?

Du må medbringe 1 kuffert, 1 støvletaske og 1 håndbagage i kupéen.  

Din egen bagage skal opbevares i kupéen på rejsen. Bagagen skal opbevares under nederste seng (frihøjde 40 cm og længde ca. 165 cm) eller på hattehylden.  

Ski opbevares disse i særskilt kupé. Ønsker du at medbringe ski, skal skitransport bestilles hjemmefra – ring på 70 225 285.

Kan jeg ligge ned og sove på toget?

Ja. Sengene er 180 cm lange og 60 cm brede med udtagelse af nederste seng, som er 67 cm bred.  

Der er inkluderet en pude, dynetæppe og sengelinned i togturen.  

Er der WiFi i toget?

Ja, men forvent det er af ustabil kvalitet. Hvis du ønsker at se film på turen, så kan det være en god ide at downloade den hjemmefra.  

Kan jeg oplade telefon, computer og tablet i toget?

Der vil være opladning med USB-stik i kupéen, men ikke en almindelig stikkontakt. 

Indkvartering

Skal jeg selv have håndklæder og sengetøj med?

Hvis du bor på hotel eller morgenmadspension, skal du ikke medbringe håndklæder og sengelinned.

Skal du bo i en lejlighed i Østrig, skal du heller ikke medbringe håndklæder og sengelinned. Det vil dog fremgå af det endelige rejsebevis, om håndklæder og sengelinned er inkluderet eller om det skal medbringes.

Skal du bo i en lejlighed i Italien, så skal du typisk medbringe håndklæder og sengelinned med mindre andet fremgår af rejsebeviset.

Håndklæder og sengelinned kan lejes på destinationen for cirka 20 € pr. sæt.

Er der slutrengøring af lejligheden med i prisen?

Ja der er slutrengøring med i prisen i stort set alle lejligheder.

I enkelte lejligheder er slutrengøring ikke inkluderet i prisen. Er dette ikke tilfældet vil det fremgå af rejsebeviset.

Skal der lægges depositum for lejligheden?

Det kan forekomme, at der opkræves depositum på destinationen, men det er individuelt for de forskellige indkvarteringer.

Hvad inkluderer halvpension?

Halvpension inkluderer 7 x aftensmad fra lørdag aften til fredag aften og 7 x morgenmad fra søndag morgen til lørdag morgen.

Der er ikke inkluderet morgenmad på ankomstdagen (lørdag) eller aftensmad på afrejsedagen (lørdag).

Hvad inkluderer kvartpension?

Kvartpension inkluderer 7 x morgenmad fra søndag morgen til lørdag morgen.

Der er ikke morgenmad inkluderet på ankomstdagen (lørdag).

Hvornår kan vi komme ind i vores lejlighed/værelse?

Vores målsætning er at have værelser og lejlighederne klar på ankomstdagen senest kl. 16.00.

På afrejsedagen skal værelserne og lejlighederne forlades fra morgenstunden, typisk mellem kl. 09.00 og kl 10.00.

Er det muligt at leje håndklæder og sengelinned på destinationen?

Ja, hvis du skal bo i lejlighed er det muligt at leje håndklæder og sengelinned på destinationen. Håndklæder og sengelinned er inkluderet på morgenmadspensioner og hoteller.

Hvis du gerne vil leje håndklæder og sengelinned på destinationen, er det en god idé at bestille det hjemmefra, senest to uger før afrejse, så det kan forberedes inden jeres ankomst. 

Hvad skal jeg selv medbringe når jeg skal bo i lejlighed?

Du skal selv tage de ting med som du skal bruge i lejligheden, eksempelvis opvaskebørste, viskestykker, karklude, sæbe, toiletpapir osv.

Hvad tid skal vi være ude af vores værelse/lejlighed på afrejsedagen?

I skal typisk være ude af jeres værelse/lejligehed kl. 9.00 eller 10.00 om formiddagen på afrejsedagen. Nærmere information fås af guiden på destinationen.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Jeg er allergisk, hvordan gør jeg med maden?

Hvis du er allergisk skal du kontakte os på mail eller telefon senest tre uger inden afrejse og fortælle hvad du ikke kan tåle. Vi kontakter hotellet/pensionatet og giver informationen videre. Vær opmærksom på, at udbuddet kan være begrænset. 

Er det muligt at få vegetarisk mad?

Hvis du er vegetar bedes du kontakte os på mail eller telefon senest tre uger inden afrejse. Vi kontakter hotellet/pensionatet og giver informationen videre. Vær opmærksom på, at udbuddet af vegetarisk mad kan være begrænset. 

Bagage

Hvad gør jeg med min bagage på ankomstdagen, når jeg ikke kan komme ind før kl. 16?

Guiderne sørger så vidt muligt for at der vil være et sted du kan opbevare din bagage på ankomstdagen, indtil du kan komme ind i din lejlighed/værelse. Det samme gælder på afrejsedagen.

Slopetrotter fraråder at du efterlader værdisager, da der kan være mange mennesker fra forskellige selskaber der har adgang til lokalet. 

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Kan jeg betale for at tage ekstra bagage med?

Nogle flyrejser giver muligheden for at tilkøbe ekstra bagage. 

Spørg ved booking om det er muligt.

Hvad skal jeg pakke med?

Se vores gode råd til hvad der er smart at pakke til skiferien. Du kan også hente en pakkeliste. Se det hele her.

Skileje

Hvordan gør jeg hvis jeg gerne vil leje ski hjemmefra?

Du går ind under Min skirejse i den øverste menu. Her logger du ind med dit booking nummer og password, som findes i øverste højre hjørne af rejsebeviset.

Her kan du vælge hvilken type ski du vil leje, i hvor mange dage og hvilken dag skilejen skal starte. 

For dig der flyver er det fx typisk seks dage med start om søndagen.

Fordelen ved at booke og betale skileje hjemmefra er, at du bare skal hente dem når du kommer frem. Guiderne på destinationen ved hvad du skal leje og er for det meste at finde i skiudlejningen på ankomstdagen.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Er det muligt at leje ski når jeg kommer frem til destinationen?

Det er selvfølgelig også muligt at leje ski når du er ankommet til destinationen. Fordelen ved at booke og betale skileje hjemmefra er, at du bare skal hente dem når du kommer frem. Guiderne på destinationen ved hvad du skal leje og er for det meste at finde i skiudlejningen på ankomstdagen.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Skiskole

Hvad koster det at komme på skiskole?

Prisen varierer fra destination til destination. Du finder prisen på skiskole finder du under de enkelte destinationer.

Hvordan booker jeg skiskole hjemmefra?

Du kan selv booke skiskole hjemmefra ved at gå ind på Min skirejse. Her logger du ind med bookingnummer og password du finder i øverste højre hjørne af dit rejsebevis.

Er det også muligt at booke skiskole når jeg er fremme på destinationen?

Ja, det er det. Du kan henvende dig til guiden på destinationen, så vil han/hun være behjælpelig med at finde skiskole der passer til dig. Dog er det altid en god idé at booke i god tid, og husk at gruppeundervisning typisk starter allerede søndag eller mandag.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Er undervisningssproget vigtigt når man skal lære at stå på ski?

Det afhænger af personens alder. Er det et barn på eksempelvis 5 år, vil vi anbefale at I går efter dansk skiskole. Taler vi om voksne eller ældre børn plejer sprog ikke at være et problem, da skiløb alligevel er en meget visuel læring. 

Wi-fi

Er der internet/Wi-Fi på mit hotel eller i min lejlighed?

Der er internet i de fleste lejligheder og hoteller. Du kan se det under den enkelte indkvartering læse, om der er adgang til internettet og om det er inkluderet i prisen eller koster ekstra. 

Bemærk, internettet kan være ustabilt i bjergene. 

Er internet/Wi-Fi gratis?

Det afhænger af den enkelte indkvartering, om brug af internet/Wi-Fi er gratis eller koster et gebyr. Priserne varierer de forskellige steder.

Hvor hurtigt internet/Wi-Fi er der på indkvarteringen?

Kvaliteten og hastigheden af internettet varierer på de forskellige indkvarteringer. Du skal dog ikke kunne forvente at spille, streame eller downloade store filer.

Hvis internet/Wi-Fi ikke er gratis, hvordan køber jeg da adgang til det?

Køb af adgang til internet/Wi-Fi foregår på destinationen. Spørg efter det i receptionen. Findes der ingen reception på dit hotel/lejlighed, så spørg guiderne.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Hvordan får jeg adgang til internet/Wi-Fi, hvis der kræves kode?

Du får normalt en kode, når du checker ind. Hvis ikke, kan du spørge guiderne på destinationen.

HUSK: Hvis I rejser med 'Slopetrotter - Tryg på egen hånd' er dette ikke gældende.

Diverse

Må jeg tage min hund/kat med til Alperne?

Der er meget få lejligheder i Alperne, hvor man må have sin hund/kat med og at man kører selv er en forudsætning.

Kontakt os på mail eller telefon for nærmere information.

Er Slopetrotter medlem af rejsegarantifonden?

Ja! Slopetrotter er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer: 3329) og er forsikret i henhold til pakkerejseloven med udvidet ansvarsforsikring.

Hvad kan jeg gøre for at skåne miljøet under min skiferie?

Også på en skiferie er det en god idé at tænke på miljøet.

Som gæst i Alperne kan du gøre en forskel for miljøet - små hensyn har en stor virkning. Du kan blandt andet tænke over følgende:

  • Brug håndklæder på hotellet flere gange. Det sparer vand og skåner miljøet.
  • Spar på vandet ved kun at tage brusebade og at gøre dem korte.
  • Sorter affald, hvor det er muligt.
  • Lad ikke lys og aircondition være tændt, når du forlader lejligheden eller værelset.

Du kan læse vores CSR strategi her.

Efter skiferien

Jeg har glemt noget i Alperne, hvordan får jeg fat i det?

Har du glemt eller mistet noget på din skiferie? Så skal du kontakte vores personale på destinationen, så vil de - på din regning - sørge for, at det bliver sendt hjem til dig så hurtigt som muligt. Du kan også altid kontakte os på slopetrotter@slopetrotter.dk, hvis vi kan hjælpe.

Hvordan klager jeg?

Har din skiferie ikke levet helt op, til dine forventninger? Så er vi naturligvis kede af det. Men hvis situationen skulle opstå, er det vigtigt, at du kontakter vores personale på destinationen med det samme, så de kan hjælpe dig. Der er ingen grund til at få spoleret skiferien over fejl eller mangler, der kunne have været løst på destinationen. Venter du med at reklamere, til du kommer hjem fra ferien, har vi ingen mulighed for at udbedre situationen.

Du skal dog altid være velkommen til at kontakte os efter din skirejse, hvis du ikke synes, at behandlingen på rejsemålet har været tilfredsstillende. Udfyld formularen her, så vender vi hurtigst muligt tilbage.

Jeg blev syg eller kom til skade under skiferien, hvad gør jeg?

Er du blevet syg eller kommet til skade under skiferien? Så skal du kontakte dit eget forsikringsselskab. Købte du en rejseforsikring sammen med din skiferie hos os, så skal du udfylde en skadeanmeldelse her.

Min bagage var beskadiget eller forsinket under flyveturen, hvad gør jeg?

Hvis du er så uheldig, at din bagage er beskadiget eller ikke dukker op ved ankomsten til lufthavnen, destination eller ved hjemkomsten, skal du anmelde det til flyselskabet med det samme.

Herefter udfyldes en PIR (Property Irregularity Report), som bruges i forbindelse med en eventuel international eftersøgning af bagagen, eller som dokumentation for skadens omfang i forbindelse med en forsikringssag. Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at denne rapport bliver lavet.

Har du ikke købt en rejseforsikring, henviser vi til din indboforsikring. Det er også muligt at rette erstatningskrav direkte til det pågældende flyselskabs kundeservice.

Jeg har ros til Slopetrotter, hvordan sender jeg det til jer?

Vi bliver altid glade, når vores gæster har haft en god skiferie eller oplevelse med os. Så hvis du har ros til os, så send os endelig en mail! Du kan maile til os på slopetrotter@slopetrotter.dk eller skrive din anmeldelse på Trustpilot.