Oftest stillede spørgsmål

FAQ: få svar på dine spørgsmål Spørgsmål og svar

Der er mange informationer, når du skal på skiferie. Derfor er der ofte også mange spørgsmål.

I vores FAQ kan du finde svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet.

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe eller skrive til os

Forsikring

Hvornår modtager jeg forsikringspolice?

Har du tegnet en rejseforsikring, vil du modtage forsikringspolicen fra Europæiske kort før afrejse.

Har du mod forventning ikke fået din police, bedes du kontakte os. 

Har du tegnet en rejseforsikring, vil du modtage forsikringspolicen fra Europæiske kort før afrejse.

Har du mod forventning ikke fået din police, bedes du kontakte os. 

forsikring paa skiferien

Hvad gør jeg, når er blevet syg - og har afbestillingsforsikring?

Afbestilling skal meddeles Slopetrotter Skitours snarest muligt og inden rejsens påbegyndelse. Når vi har modtaget din meddelelse, får du en skriftlig bekræftelse fra os, som du kan anvende i forhold til dit forsikringsselskab.

Har du tegnet din afbestillingsforsikring direkte hos Slopetrotter Skitours, skal du udfylde anmeldelsesskemaet og fremsende det til Slopetrotter Skitours.

Afbestilling skal meddeles Slopetrotter Skitours snarest muligt og inden rejsens påbegyndelse. Når vi har modtaget din meddelelse, får du en skriftlig bekræftelse fra os, som du kan anvende i forhold til dit forsikringsselskab.

Har du tegnet din afbestillingsforsikring direkte hos Slopetrotter Skitours, skal du udfylde anmeldelsesskemaet og fremsende det til Slopetrotter Skitours.

forsikring paa skiferien

Hvad gør jeg, når er blevet syg - og IKKE har afbestillingsforsikring?

Prisen på afbestillingen afhænger af, hvor tæt på afrejsen vi er.

Læs mere under rejsebetingelser eller ring til os på 70 225 285. 

Prisen på afbestillingen afhænger af, hvor tæt på afrejsen vi er.

Læs mere under rejsebetingelser eller ring til os på 70 225 285. 

forsikring paa skiferien

Liftkort

Er vores liftkort klar til os, når vi ankommer?

Guiderne har jeres liftkort klar til jer ved ankomst. De udleveres i transferbussen fra lufthavnen eller ved ankomst til destinationen.

Guiderne har jeres liftkort klar til jer ved ankomst. De udleveres i transferbussen fra lufthavnen eller ved ankomst til destinationen.

liftkort

Skal jeg medbringe foto til liftkortet?

På visse rejsemål skal man have foto på sit liftkort. Det gælder:

Italien
Passo Tonale: 8-dages liftkort eller mere.
Canazei: 9-dages liftkort eller mere.
Livigno: 10-dages liftkort eller mere.
Champoluc: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.
Cervinia: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.
Sestriere: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.


Østrig
Bad Gastein: 9-dages liftkort eller mere.
Wagrain: 9-dages liftkort eller mere.
Sölden: 8-dages liftkort eller mere.
Zell am See: 8-dages liftkort eller mere.
St. Anton: 10-dages liftkort eller mere.
Saalbach: 9-dages liftkort eller mere. 
Zell am Ziller: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.


Du behøver ikke at medbringe et foto på rejsen. I stedet kan du uploade dit billede på vores hjemmeside frem til 8 dage før afrejse. Det gør du ved at logge ind på “min skiferie” på vores hjemmeside.

På visse rejsemål skal man have foto på sit liftkort. Det gælder:

Italien
Passo Tonale: 8-dages liftkort eller mere.
Canazei: 9-dages liftkort eller mere.
Livigno: 10-dages liftkort eller mere.
Champoluc: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.
Cervinia: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.
Sestriere: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.


Østrig
Bad Gastein: 9-dages liftkort eller mere.
Wagrain: 9-dages liftkort eller mere.
Sölden: 8-dages liftkort eller mere.
Zell am See: 8-dages liftkort eller mere.
St. Anton: 10-dages liftkort eller mere.
Saalbach: 9-dages liftkort eller mere. 
Zell am Ziller: Billede er ikke nødvendigt på liftkort.


Du behøver ikke at medbringe et foto på rejsen. I stedet kan du uploade dit billede på vores hjemmeside frem til 8 dage før afrejse. Det gør du ved at logge ind på “min skiferie” på vores hjemmeside.

liftkort

Er priserne på hjemmesiden inkl. liftkort?

Ja, priserne på hjemmesiden er altid inklusiv 6 dages liftkort.

Liftkortet kan ved bestilling af rejsen udvides til flere dage mod et tillæg.

Ja, priserne på hjemmesiden er altid inklusiv 6 dages liftkort.

Liftkortet kan ved bestilling af rejsen udvides til flere dage mod et tillæg.

liftkort

Kan jeg forlænge liftkortet, når jeg er på destinationen?

Ja, det kan du godt, men kun så længe du ikke har brugt det. Du kan altså ikke forlænge det midt på ugen når du har brugt det.

Når du er ankommet og har fået dit liftkort, går du ned på liftkortkontoret og får det forlænget. Dog anbefaler vi dig at forlænge dit liftkort hjemmefra. Det kan spare dig en masse tid når først du er ankommet.

Ja, det kan du godt, men kun så længe du ikke har brugt det. Du kan altså ikke forlænge det midt på ugen når du har brugt det.

Når du er ankommet og har fået dit liftkort, går du ned på liftkortkontoret og får det forlænget. Dog anbefaler vi dig at forlænge dit liftkort hjemmefra. Det kan spare dig en masse tid når først du er ankommet.

liftkort

Hvorfor skal jeg forlænge liftkortet hjemmefra inden jeg rejser?

Hvis du vil have flere dage på ski, er det en god idé at forlænge liftkortet inden du tager hjemmefra. Når du ankommer til destinationen får du udleveret liftkortet i din velkomstkuvert og du slipper for en tur til liftkortkontoret, hvor der eventuelt er kø.

Det er selvfølgelig også muligt at forlænge liftkortet når du er ankommet til destinationen, dog kun inden det anvendes første gang.

Hvis du vil have flere dage på ski, er det en god idé at forlænge liftkortet inden du tager hjemmefra. Når du ankommer til destinationen får du udleveret liftkortet i din velkomstkuvert og du slipper for en tur til liftkortkontoret, hvor der eventuelt er kø.

Det er selvfølgelig også muligt at forlænge liftkortet når du er ankommet til destinationen, dog kun inden det anvendes første gang.

liftkort

Hvor på mit rejsebevis kan jeg se, at jeg har booket liftkort?

På den første side af dit rejsebevis vil der være en liste over deltagerne på rejsen. Dit navn vil stå i kolonnen Deltagere på rejsebeviset. Den tredje kolonne hedder Liftkort og herunder, ud for dit navn, står der fx: 6 d., søndag 01-01-2012, Standard.

Det betyder at du har liftkort i seks dage, med start om søndagen den pågældende dato, og at du har booket et standard liftkort.

På enkelte destinationer er der mulighed for at udvide liftkortet. Har du bestilt et udvidet liftkort, vil det fremgå efter startdatoen på liftkortet.

På den første side af dit rejsebevis vil der være en liste over deltagerne på rejsen. Dit navn vil stå i kolonnen Deltagere på rejsebeviset. Den tredje kolonne hedder Liftkort og herunder, ud for dit navn, står der fx: 6 d., søndag 01-01-2012, Standard.

Det betyder at du har liftkort i seks dage, med start om søndagen den pågældende dato, og at du har booket et standard liftkort.

På enkelte destinationer er der mulighed for at udvide liftkortet. Har du bestilt et udvidet liftkort, vil det fremgå efter startdatoen på liftkortet.

liftkort

Flyrejsen

Hvornår modtager jeg flybilletten?

Dit rejsebevis og dit pas er dine rejsedokumenter og gælder som din flybillet. 

Hvis du skal flyve med Norwegian, vil dit reservationsnummer fremgå af rejsebeviset. Dette kan bruges til check-in ved selvbetjening i lufthavnen.

På alle andre flyafgange gælder dit rejsebevis som billet.

Husk at medbringe pas. Vi anbefaler, at du møder i lufthavnen 2 timer før afrejse.

Dit rejsebevis og dit pas er dine rejsedokumenter og gælder som din flybillet. 

Hvis du skal flyve med Norwegian, vil dit reservationsnummer fremgå af rejsebeviset. Dette kan bruges til check-in ved selvbetjening i lufthavnen.

På alle andre flyafgange gælder dit rejsebevis som billet.

Husk at medbringe pas. Vi anbefaler, at du møder i lufthavnen 2 timer før afrejse.

flyrejsen paa ski

Er der en guide som modtager mig i lufthavnen?

Ja. Når I kommer ud fra ankomstkontrollen, står der en guide og venter på jer.

Der er næsten også altid en guide med bussen, men hvis der ikke er, er der en guide der sender jer af sted og en guide der tager imod jer på destinationen. 

Ja. Når I kommer ud fra ankomstkontrollen, står der en guide og venter på jer.

Der er næsten også altid en guide med bussen, men hvis der ikke er, er der en guide der sender jer af sted og en guide der tager imod jer på destinationen. 

flyrejsen paa ski

Hvor meget bagage må jeg have med?

Du må typisk medbringes 15 kg + 5 kg håndbagage pr. person på alle ruter, dog er der enkelte undtagelser. Se på vores fly-side, hvad der gælder for den rute, du skal med.

Vægten af skistøvler medregnes i bagagen, hvis ikke der betales skitillæg. Er der betalt skitillæg, må der medbringes ski og støvler udover den fastsatte bagagemængde. Husk at bestille skitransport i forvejen.

Skitillæg koster 395 kroner og bookes under 'min skiferie'.

Du må typisk medbringes 15 kg + 5 kg håndbagage pr. person på alle ruter, dog er der enkelte undtagelser. Se på vores fly-side, hvad der gælder for den rute, du skal med.

Vægten af skistøvler medregnes i bagagen, hvis ikke der betales skitillæg. Er der betalt skitillæg, må der medbringes ski og støvler udover den fastsatte bagagemængde. Husk at bestille skitransport i forvejen.

Skitillæg koster 395 kroner og bookes under 'min skiferie'.

flyrejsen paa ski

Får jeg tilsendt bagagemærker?

Der vil ikke blive tilsendt bagagemærker. Din bagage vil blive mærket i lufthavnen ved Check-in med stregkode.

Der vil ikke blive tilsendt bagagemærker. Din bagage vil blive mærket i lufthavnen ved Check-in med stregkode.

flyrejsen paa ski

Hvordan kommer jeg fra lufthavnen til destinationen?

Der er transferbusser fra lufthavnen til alle destinationer. I den bliver du kørt derhen, hvor du skal bo. 

Der er transferbusser fra lufthavnen til alle destinationer. I den bliver du kørt derhen, hvor du skal bo. 

flyrejsen paa ski

Kan jeg have mine skistøvler med som håndbagage?

Ja, du kan godt have dine skistøvler med som håndbagage så længe de ikke overskrider 5 kg i vægt og 55 x 40 x 20 cm i størrelse.

Ja, du kan godt have dine skistøvler med som håndbagage så længe de ikke overskrider 5 kg i vægt og 55 x 40 x 20 cm i størrelse.

flyrejsen paa ski

Kan jeg forudbestille/købe tax-free varer på flyet?

Det er ikke muligt at forudbestille tax-free varer inden rejsen. Du kan heller ikke regne med at der er noget tax-free shopping ombord på flyet.

Det er ikke muligt at forudbestille tax-free varer inden rejsen. Du kan heller ikke regne med at der er noget tax-free shopping ombord på flyet.

flyrejsen paa ski

Kan jeg optjene point/miles på min flyrejse?

Rejser du med vores charterfly fra Austrian Airlines og er du medlem af miles&more kan du optjene miles såfremt du rejser tur/retur.

Rejser du med Norwegian optjener du ikke point.

Rejser du med vores charterfly fra BRA Braathens Regional Airlines optjener du ikke miles/point.

Rejser du med vores charterfly fra JetTime optjener du ikke miles/point. 

Rejser du med SAS Charter optjener du ikke point.

 

Hvordan får jeg mine point/miles?

For at optjene dine point/miles skal du medbringe dit medlemskort og fremvise det ved check-in.

 

Kan jeg efterregistrere mine manglende point/miles?

For at efterregistrere dine manglende, bedes du rette henvendelse til det flyselskab du er medlem hos.

Rejser du med vores charterfly fra Austrian Airlines og er du medlem af miles&more kan du optjene miles såfremt du rejser tur/retur.

Rejser du med Norwegian optjener du ikke point.

Rejser du med vores charterfly fra BRA Braathens Regional Airlines optjener du ikke miles/point.

Rejser du med vores charterfly fra JetTime optjener du ikke miles/point. 

Rejser du med SAS Charter optjener du ikke point.

 

Hvordan får jeg mine point/miles?

For at optjene dine point/miles skal du medbringe dit medlemskort og fremvise det ved check-in.

 

Kan jeg efterregistrere mine manglende point/miles?

For at efterregistrere dine manglende, bedes du rette henvendelse til det flyselskab du er medlem hos.

flyrejsen paa ski

Hvor lang tid før skal jeg møde op?

flyrejsen paa ski

Kan jeg nøjes med at booke transport?

 Ja, du kan booke præcis som du selv ønsker. 

Ring til os på 70 225 285 eller send en mail til slopetrotter@slopetrotter.dk 

 Ja, du kan booke præcis som du selv ønsker. 

Ring til os på 70 225 285 eller send en mail til slopetrotter@slopetrotter.dk 

flyrejsen paa ski

Kør-selv rejsen

Vi kører selv på ferie, hvordan finder vi stedet og guiden?

Til vores kør-selv-gæster fremsendes der en udførlig kørselsvejledning min. 8 dage før afrejse.

I materialet findes også kontaktinformationer på guiden, samt adressen og postnummeret på indkvarteringstedet.

Vi anbefaler at I ringer til guiden, når I ca. ved hvad tid I ankommer, så I kan aftale hvor I skal mødes.

Til vores kør-selv-gæster fremsendes der en udførlig kørselsvejledning min. 8 dage før afrejse.

I materialet findes også kontaktinformationer på guiden, samt adressen og postnummeret på indkvarteringstedet.

Vi anbefaler at I ringer til guiden, når I ca. ved hvad tid I ankommer, så I kan aftale hvor I skal mødes.

koer selv paa skiferien

Vi kører selv på ferie, hvordan får vi noget information når vi er kommet frem?

Inden afrejse til alperne vil I modtage et velkomstbrev fra guiderne på destinationen hvori I vil finde et telefonnummer til guiderne. Når I er ved at være fremme på destinationen kan I ringe til guiden, fortælle hvor langt I er og aftale hvor I skal mødes. Når I ankommer vil I få udleveret jeres velkomstkuvert af guiden, eller den vil ligge klar til jer i receptionen, alt afhængigt af hvad I aftaler i telefonen.

I velkomstkuverten finder I forskellige informationer, bla. et pistekort og et ugeprogram. Her kan I se hvor og hvornår I kan finde guiden, som altid vil være behjælpelig med at svare på spørgsmål.

Inden afrejse til alperne vil I modtage et velkomstbrev fra guiderne på destinationen hvori I vil finde et telefonnummer til guiderne. Når I er ved at være fremme på destinationen kan I ringe til guiden, fortælle hvor langt I er og aftale hvor I skal mødes. Når I ankommer vil I få udleveret jeres velkomstkuvert af guiden, eller den vil ligge klar til jer i receptionen, alt afhængigt af hvad I aftaler i telefonen.

I velkomstkuverten finder I forskellige informationer, bla. et pistekort og et ugeprogram. Her kan I se hvor og hvornår I kan finde guiden, som altid vil være behjælpelig med at svare på spørgsmål.

koer selv paa skiferien

Hvornår vi kan komme ind i vores lejlighed/værelse?

I kan typisk komme ind på jeres hotel/værelse efter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og alt afhængigt af hvor I skal bo.I kan typisk komme ind på jeres hotel/værelse efter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og alt afhængigt af hvor I skal bo.

I kan typisk komme ind på jeres hotel/værelse efter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og alt afhængigt af hvor I skal bo.I kan typisk komme ind på jeres hotel/værelse efter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og alt afhængigt af hvor I skal bo.

koer selv paa skiferien

Busrejsen

Hvor og hvornår skal jeg stå på bussen?

Opsamlingsstedet står på dit rejsebevis. Mødetid er 15 minutter før angivet afrejsetidspunkt.

Opsamlingsstedet står på dit rejsebevis. Mødetid er 15 minutter før angivet afrejsetidspunkt.

busrejse til alperne

Kommer vi til at sidde sammen i bussen?

Ja, hvis I er booket ind på samme rejsebevis.

Ja, hvis I er booket ind på samme rejsebevis.

busrejse til alperne

Er der tæpper og puder i bussen?

Nej, det anbefaler vi, at I selv medbringer.

Nej, det anbefaler vi, at I selv medbringer.

busrejse til alperne

Må vi tage madpakker og drikkevarer med i bussen?

Egne mad og drikkevarer må gerne nydes i bussen. Der vil også være mulighed for at købe mad og drikkevarer undervejs, i bussen eller ved enkelte stop.

Egne mad og drikkevarer må gerne nydes i bussen. Der vil også være mulighed for at købe mad og drikkevarer undervejs, i bussen eller ved enkelte stop.

busrejse til alperne

Jeg skal med bus, får jeg tilsendt bagagemærker?

Skal jeg afmærke min bagage og får jeg tilsendt bagagemærker?

Der vil ikke blive tilsendt bagagemærker, så sørg for at afmærke bagagen hjemmefra.

Der vil ikke blive tilsendt bagagemærker, så sørg for at afmærke bagagen hjemmefra.

busrejse til alperne

Er der et strømudtag i bussen jeg kan anvende?

Du skal ikke regne med at der er et tilgængeligt strømudtag i bussen som kan benyttes. 

Du skal ikke regne med at der er et tilgængeligt strømudtag i bussen som kan benyttes. 

busrejse til alperne

Er der pauser på busturen?

Ja, bussen holder en pause hvor der bliver tid til at spise aftensmad og en pause til tandbørstning senere på aftenen.

Ja, bussen holder en pause hvor der bliver tid til at spise aftensmad og en pause til tandbørstning senere på aftenen.

busrejse til alperne

Er alle busser med hvilesæder?

Alle busser fra Danmark til Østrig og Italien er med hvilesæder.

Alle busser fra Danmark til Østrig og Italien er med hvilesæder.

busrejse til alperne

Indkvartering

Skal jeg selv have håndklæder og sengetøj med?

Hvis du bor på hotel eller morgenmadspension, skal du ikke medbringe håndklæder og sengelinned.

Skal du bo i en lejlighed i Østrig, skal du heller ikke medbringe håndklæder og sengelinned. Det vil dog fremgå af det endelige rejsebevis, om håndklæder og sengelinned er inkluderet eller om det skal medbringes.

Skal du bo i en lejlighed i Italien, så skal du typisk medbringe håndklæder og sengelinned med mindre andet fremgår af rejsebeviset.

Håndklæder og sengelinned kan lejes på destinationen for cirka 20 € pr. sæt.

Hvis du bor på hotel eller morgenmadspension, skal du ikke medbringe håndklæder og sengelinned.

Skal du bo i en lejlighed i Østrig, skal du heller ikke medbringe håndklæder og sengelinned. Det vil dog fremgå af det endelige rejsebevis, om håndklæder og sengelinned er inkluderet eller om det skal medbringes.

Skal du bo i en lejlighed i Italien, så skal du typisk medbringe håndklæder og sengelinned med mindre andet fremgår af rejsebeviset.

Håndklæder og sengelinned kan lejes på destinationen for cirka 20 € pr. sæt.

indkvartering slopetrotter

Er der slutrengøring af lejligheden med i prisen?

Ja der er slutrengøring med i prisen i stort set alle lejligheder.

I enkelte lejligheder er slutrengøring ikke inkluderet i prisen. Er dette ikke tilfældet vil det fremgå af rejsebeviset.

Ja der er slutrengøring med i prisen i stort set alle lejligheder.

I enkelte lejligheder er slutrengøring ikke inkluderet i prisen. Er dette ikke tilfældet vil det fremgå af rejsebeviset.

indkvartering slopetrotter

Skal der lægges depositum for lejligheden?

Ja, der skal betales et depositum for lejligheden på 150 DKK pr. Person over 15 år. Depositum betales med dankort eller kreditkort på ”Min skirejse” senest tre dage inden afrejse.

Pengene returneres i ugen efter hjemkomst til selvsamme dankort eller kreditkort, såfremt lejligheden er efterladt i ordentlig stand og al inventar er intakt. 

Bemærk at hvis I betaler med kreditkort, er pengene først synlige på kontoen ved næste afregning. 

Ja, der skal betales et depositum for lejligheden på 150 DKK pr. Person over 15 år. Depositum betales med dankort eller kreditkort på ”Min skirejse” senest tre dage inden afrejse.

Pengene returneres i ugen efter hjemkomst til selvsamme dankort eller kreditkort, såfremt lejligheden er efterladt i ordentlig stand og al inventar er intakt. 

Bemærk at hvis I betaler med kreditkort, er pengene først synlige på kontoen ved næste afregning. 

indkvartering slopetrotter

Hvad inkluderer halvpension?

Halvpension inkluderer 7 x aftensmad fra lørdag aften til fredag aften og 7 x morgenmad fra søndag morgen til lørdag morgen.

Der er ikke inkluderet morgenmad på ankomstdagen (lørdag) eller aftensmad på afrejsedagen (lørdag).

Halvpension inkluderer 7 x aftensmad fra lørdag aften til fredag aften og 7 x morgenmad fra søndag morgen til lørdag morgen.

Der er ikke inkluderet morgenmad på ankomstdagen (lørdag) eller aftensmad på afrejsedagen (lørdag).

indkvartering slopetrotter

Hvad inkluderer kvartpension?

Kvartpension inkluderer 7 x morgenmad fra søndag morgen til lørdag morgen.

Der er ikke morgenmad inkluderet på ankomstdagen (lørdag).

Kvartpension inkluderer 7 x morgenmad fra søndag morgen til lørdag morgen.

Der er ikke morgenmad inkluderet på ankomstdagen (lørdag).

indkvartering slopetrotter

Hvornår kan vi komme ind i vores lejlighed/værelse?

Vores målsætning er at have værelser og lejlighederne klar på ankomstdagen senest kl. 16.00.

På afrejsedagen skal værelserne og lejlighederne forlades fra morgenstunden, typisk mellem kl. 09.00 og kl 10.00.

Vores målsætning er at have værelser og lejlighederne klar på ankomstdagen senest kl. 16.00.

På afrejsedagen skal værelserne og lejlighederne forlades fra morgenstunden, typisk mellem kl. 09.00 og kl 10.00.

indkvartering slopetrotter

Er det muligt at leje håndklæder og sengelinned på destinationen?

Ja, hvis du skal bo i lejlighed er det muligt at leje håndklæder og sengelinned på destinationen. Håndklæder og sengelinned er inkluderet på morgenmadspensioner og hoteller.

Hvis du gerne vil leje håndklæder og sengelinned på destinationen, er det en god idé at bestille det hjemmefra, senest to uger før afrejse, så guiderne kan forberede det inden jeres ankomst. 

Ja, hvis du skal bo i lejlighed er det muligt at leje håndklæder og sengelinned på destinationen. Håndklæder og sengelinned er inkluderet på morgenmadspensioner og hoteller.

Hvis du gerne vil leje håndklæder og sengelinned på destinationen, er det en god idé at bestille det hjemmefra, senest to uger før afrejse, så guiderne kan forberede det inden jeres ankomst. 

indkvartering slopetrotter

Hvad skal jeg selv medbringe når jeg skal bo i lejligehed?

Du skal selv tage de ting med som du skal bruge i lejligheden, fx opvaskebørste, viskestykker, karklude, sæbe, toiletpapir osv.

indkvartering slopetrotter

Hvad tid skal vi være ude af vores værelse/lejlighed på afrejsedagen?

I skal typisk være ude af jeres værelse/lejligehed kl. 9.00 eller 10.00 om formiddagen på afrejsedagen. Nærmere information fås af guiden på destinationen.

I skal typisk være ude af jeres værelse/lejligehed kl. 9.00 eller 10.00 om formiddagen på afrejsedagen. Nærmere information fås af guiden på destinationen.

indkvartering slopetrotter

Hvordan fungerer Jokerværelser i Canazei?

Jokerkategorien er mindst tre-stjernet og indeholder seks hoteller i alt. Tre ligger i Canazei og tre i Campitello. Campitello er nabobyen, der ligger lige før Canazei. Når du booker et jokerværelse rejser du uspecificeret. Det vil sige at du har mulighed for at få et fint værelse til en rigtig god pris, til gengæld får du også først at vide hvor du skal bo ved ankomsten.

Kommer vi til at bo på det samme hotel?

Er I fx to familier på otte personer der har booket jokerværelser, men rejser på det samme rejsebevis og bookingnummer, kommer I til at bo sammen.

Er i fx to familier der ikke rejser på det samme rejsebevis og bookingnummer, men gerne vil bo sammen, skal i oplyse SlopeTrotter om dette senest to uger inden afrejse.

Jokerkategorien er mindst tre-stjernet og indeholder seks hoteller i alt. Tre ligger i Canazei og tre i Campitello. Campitello er nabobyen, der ligger lige før Canazei. Når du booker et jokerværelse rejser du uspecificeret. Det vil sige at du har mulighed for at få et fint værelse til en rigtig god pris, til gengæld får du også først at vide hvor du skal bo ved ankomsten.

Kommer vi til at bo på det samme hotel?

Er I fx to familier på otte personer der har booket jokerværelser, men rejser på det samme rejsebevis og bookingnummer, kommer I til at bo sammen.

Er i fx to familier der ikke rejser på det samme rejsebevis og bookingnummer, men gerne vil bo sammen, skal i oplyse SlopeTrotter om dette senest to uger inden afrejse.

indkvartering slopetrotter

Betaling af skiferien

Hvornår skal rejsen betales?

Ved bestilling skal der betales et depositum på kr. 1500,- og 60 dage før afrejse skal restbeløbet betales.

Ved bestilling skal der betales et depositum på kr. 1500,- og 60 dage før afrejse skal restbeløbet betales.

betaling af skiferien

Hvordan betaler jeg min rejse?

Depositum og restbeløbet betales online på min skiferie. Her logges ind med booking nummer og password. Booking nummer og password findes på rejsebeviset, i øverste højre hjørne.

Ved kontant betaling tillægges et gebyr på kr. 350,- pr. betaling.

Depositum og restbeløbet betales online på min skiferie. Her logges ind med booking nummer og password. Booking nummer og password findes på rejsebeviset, i øverste højre hjørne.

Ved kontant betaling tillægges et gebyr på kr. 350,- pr. betaling.

betaling af skiferien

Skileje

Hvordan gør jeg hvis jeg gerne vil leje ski hjemmefra?

Du går ind under Min skirejse i den øverste menu. Her logger du ind med dit booking nummer og password, som findes i øverste højre hjørne af rejsebeviset.

Her kan du vælge hvilken type ski du vil leje, i hvor mange dage og hvilken dag skilejen skal starte. 

For dig der flyver er det fx for det meste seks dage med start om søndagen.

Fordelen ved at booke og betale skileje hjemmefra er, at du bare skal hente dem når du kommer frem. Guiderne på destinationen ved hvad du skal leje og er for det meste at finde i skiudlejningen på ankomstdagen.

Du går ind under Min skirejse i den øverste menu. Her logger du ind med dit booking nummer og password, som findes i øverste højre hjørne af rejsebeviset.

Her kan du vælge hvilken type ski du vil leje, i hvor mange dage og hvilken dag skilejen skal starte. 

For dig der flyver er det fx for det meste seks dage med start om søndagen.

Fordelen ved at booke og betale skileje hjemmefra er, at du bare skal hente dem når du kommer frem. Guiderne på destinationen ved hvad du skal leje og er for det meste at finde i skiudlejningen på ankomstdagen.

skileje spoergsmaal

Er det muligt at leje ski når jeg kommer frem til destinationen?

Det er selvfølgelig også muligt at leje ski når du er ankommet til destinationen. Fordelen ved at booke og betale skileje hjemmefra er, at du bare skal hente dem når du kommer frem. Guiderne på destinationen ved hvad du skal leje og er for det meste at finde i skiudlejningen på ankomstdagen.

Det er selvfølgelig også muligt at leje ski når du er ankommet til destinationen. Fordelen ved at booke og betale skileje hjemmefra er, at du bare skal hente dem når du kommer frem. Guiderne på destinationen ved hvad du skal leje og er for det meste at finde i skiudlejningen på ankomstdagen.

Mad

Jeg er allergisk, hvordan gør jeg med maden?

Hvis du er allergisk skal du kontakte os på mail eller telefon senest tre uger inden afrejse og fortælle hvad du ikke kan tåle. Vi kontakter hotellet/pensionatet og giver informationen videre. Vær opmærksom på, at udbuddet kan være begrænset. 

Hvis du er allergisk skal du kontakte os på mail eller telefon senest tre uger inden afrejse og fortælle hvad du ikke kan tåle. Vi kontakter hotellet/pensionatet og giver informationen videre. Vær opmærksom på, at udbuddet kan være begrænset. 

mad og drikke paa skiferien

Er det muligt at få vegetarisk mad?

Hvis du er vegetar bedes du kontakte os på mail eller telefon senest tre uger inden afrejse. Vi kontakter hotellet/pensionatet og giver informationen videre. Vær opmærksom på, at udbuddet af vegetarisk mad kan være begrænset. 

Hvis du er vegetar bedes du kontakte os på mail eller telefon senest tre uger inden afrejse. Vi kontakter hotellet/pensionatet og giver informationen videre. Vær opmærksom på, at udbuddet af vegetarisk mad kan være begrænset. 

mad og drikke paa skiferien

Bagage

Hvad gør jeg med min bagage på ankomstdagen, når jeg ikke kan komme ind i min lejlighed/værelse før kl. 16?

Guiderne sørger for at der vil være et sted du kan opbevare din bagage på ankomstdagen, indtil du kan komme ind i din lejlighed/værelse. Det samme gælder på afrejsedagen.

Slopetrotter fraråder at du efterlader værdisager, da der kan være mange mennesker fra forskellige selskaber der har adgang til lokalet. 

Guiderne sørger for at der vil være et sted du kan opbevare din bagage på ankomstdagen, indtil du kan komme ind i din lejlighed/værelse. Det samme gælder på afrejsedagen.

Slopetrotter fraråder at du efterlader værdisager, da der kan være mange mennesker fra forskellige selskaber der har adgang til lokalet. 

bagage

Kan jeg betale for at tage ekstra bagage med?

Nej, det kan du desværre ikke. Alt bagage udover det tilladte risikerer at blive afvist ved afgang og ikke komme med flyet/bussen. 

Nej, det kan du desværre ikke. Alt bagage udover det tilladte risikerer at blive afvist ved afgang og ikke komme med flyet/bussen. 

bagage

Skiskole

Hvad koster det at komme på skiskole?

Prisen varierer fra destination til destination. Du finder prisen på skiskole finder du under de enkelte destinationer.

Prisen varierer fra destination til destination. Du finder prisen på skiskole finder du under de enkelte destinationer.

Slopetrotter skiskole

Hvordan booker jeg skiskole hjemmefra?

Du kan selv booke skiskole hjemmefra ved at gå ind på Min skirejse øverst på siden. Her logger du ind med bookingnummer og password du finder i øverste højre hjørne af dit rejsebevis.

Slopetrotter skiskole

Er det også muligt at booke skiskole når jeg er fremme på destinationen?

Ja, det er det. Du kan henvende dig til guiden på destinationen, så vil han/hun være behjælpelig med at finde skiskole der passer til dig. Dog er det altid en god idé at booke i god tid, og husk at gruppeundervisning typisk starter allerede søndag eller mandag.

Ja, det er det. Du kan henvende dig til guiden på destinationen, så vil han/hun være behjælpelig med at finde skiskole der passer til dig. Dog er det altid en god idé at booke i god tid, og husk at gruppeundervisning typisk starter allerede søndag eller mandag.

Slopetrotter skiskole

Er undervisningssproget vigtigt når man skal lære at stå på ski?

Det afhænger af personens alder. Er det et barn på eksempelvis 5 år, vil vi anbefale at I går efter dansk skiskole. Taler vi om voksne eller ældre børn plejer sprog ikke at være et problem, da skiløb alligevel er en meget visuel læring. 

Det afhænger af personens alder. Er det et barn på eksempelvis 5 år, vil vi anbefale at I går efter dansk skiskole. Taler vi om voksne eller ældre børn plejer sprog ikke at være et problem, da skiløb alligevel er en meget visuel læring. 

Wi-fi

Er der internet/Wi-Fi på mit hotel eller i min lejlighed?

Der er internet i de fleste lejligheder og hoteller. Du kan se det under den enkelte indkvartering læse, om der er adgang til internettet og om det er inkluderet i prisen eller koster ekstra. 

Der er internet i de fleste lejligheder og hoteller. Du kan se det under den enkelte indkvartering læse, om der er adgang til internettet og om det er inkluderet i prisen eller koster ekstra. 

internet wifi paa skiferien

Er internet/Wi-Fi gratis?

Det afhænger af den enkelte indkvartering, om brug af internet/Wi-Fi er gratis eller koster et gebyr. Priserne varierer de forskellige steder.

Det afhænger af den enkelte indkvartering, om brug af internet/Wi-Fi er gratis eller koster et gebyr. Priserne varierer de forskellige steder.

internet wifi paa skiferien

Hvor hurtigt internet/Wi-Fi er der på indkvarteringen?

Kvaliteten og hastigheden af internettet varierer på de forskellige indkvarteringer. Du skal dog ikke kunne forvente at spille, streame eller downloade store filer.

Kvaliteten og hastigheden af internettet varierer på de forskellige indkvarteringer. Du skal dog ikke kunne forvente at spille, streame eller downloade store filer.

internet wifi paa skiferien

Hvis internet/Wi-Fi ikke er gratis, hvordan køber jeg da adgang til det?

Køb af adgang til internet/Wi-Fi foregår på destinationen. Spørg efter det i receptionen. Findes der ingen reception på dit hotel/lejlighed, så spørg guiderne.

Køb af adgang til internet/Wi-Fi foregår på destinationen. Spørg efter det i receptionen. Findes der ingen reception på dit hotel/lejlighed, så spørg guiderne.

Hvordan får jeg adgang til internet/Wi-Fi, hvis der kræves kode?

Du får normalt en kode, når du checker ind. Hvis ikke, kan du spørge guiderne på destinationen.

Du får normalt en kode, når du checker ind. Hvis ikke, kan du spørge guiderne på destinationen.

internet wifi paa skiferien

Diverse

Jeg har glemt noget på hotellet, hvordan får jeg fat i det?

Du kontakter os via mail eller telefon på 70 225 285.

Vi beder guiderne eftersøge den tabte genstand. Finder vi den, bliver den sendt hjem til Danmark og videre til dig pr. efterkrav + et gebyr på kr. 120,-

Du kontakter os via mail eller telefon på 70 225 285.

Vi beder guiderne eftersøge den tabte genstand. Finder vi den, bliver den sendt hjem til Danmark og videre til dig pr. efterkrav + et gebyr på kr. 120,-

glemte sager paa skiferien

Må jeg tage min hund/kat med til Alperne?

Der er meget få lejligheder i Alperne, hvor man må have sin hund/kat med og at man kører selv er en forudsætning.

Kontakt os på mail eller telefon for nærmere information.

Du kan læse mere om at rejse med dit kæledyr på fødevarestyrelsens hjemmeside her.

dyr med paa skiferien

Er Slopetrotter medlem af rejsegarantifonden?

Ja, Slopetrotter Skitours er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer: 1712) og er forsikret i henhold til pakkerejseloven med udvidet ansvarsforsikring.

Ja, Slopetrotter Skitours er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer: 1712) og er forsikret i henhold til pakkerejseloven med udvidet ansvarsforsikring.

rejsegarantifonden